Hrvatsko planinarsko društvo Ante Bedalov

English

Velebit - Baške Oštarije

26. 04. 14.

Stiga vikend kad je u planu završni izlet naše planinarske škole. Prognoza loša, oblaci iznad nas to potvrđuju. Kišno jutro, rastezanje, ulazak u autobus, zaparena stakla, sve izgleda tmurno.
Ali turobna atmosfera se razišla čim smo se našli, mlada ekipa planinarske škole, sa iskusnijim članstvom i etoga, počela je ćakula, osmjeh se vratija, autobus krenija prema Baškim Oštarijama pa ti kišo padaj koliko god oćeš.

Jutarnja kavica u Gospiću, kolači te kupnja potrepština u centrima. Oko 10:00 stižemo na Baške Oštarije. Kiša ne pada. Domaćin Vile Velebita (naš novi prijatelj Josip) dočekuje nas, ostavljamo višak stvari po spavaonama, zatezanje gojza, provjera ruksaka & let’s go.

Penjemo se na Veliki Sadikovac, kiša malo rominja, ekipa šarena ima ih u kabanicama, sa lumbrelama a i u kratkim rukavima. Svi smo na vrhu, jupiiiiii! Brojimo se, 44 planinara, svaka čast nema odustajanja. Okripa, slikavanje, pokret prema Konjevači.

Sad je prava kiša počela, najhrabrijih 25 ‘bedalovaca’ ipak kreće na vrh Konjevaču usprkos kiši i magli. Svaka čast osvojili su je, šta se ono kaže ‘bez gubitaka u ljudstvu i tehnici’

Drugi dio ekipe ide ispod Konjevače preko velebitskih proplanaka, kroz bukove šume prema Brušanima. Ipak na kraju jedan uspješan dan, stvarno dobro planinarenje.

Nasmijani, mokri, puni doživljaja vraćamo se u Vilu Velebita di nas dočekuje naš Abesinac sa makarunima na junetini. Ive svaka čast, lizali smo prste. Subota večer, vedra, raspivana do kasno u noć.

Nedjeljno jutro maglovito, nema uspona jer se ništa ne vidi. Igra se na balote, kotal se naložija sprema se juva sa lešadurom. Veća skupina ide po okolnim poučnim stazama te dolazi do ‘Kubusa’.
Na momente oblaci se raziđu te nam otvaraju čari i lipote srednjeg Velebita. Provodimo ugodno popodne u planinarskoj kući i oko nje. Par odvažnih ipak osvaja ‘crni vrh’, vraćaju se mokri ko pivci.

Bravo momci!

Super je bilo vidit mlade koji su gazili i po kišnim uvjetima, spremali spizu na domu, pivali, ložili vatru, očistili dom i spavaone, ‘naginjali’ Velebitsko pivo. Postaju pravi planinari, znaju sva pravila.

Vratili se sritno doma u nediju navečer oko 21:00, pisma i zezancija tokom cilog povratka dokaz je da je ovo ipak bija super izlet na uvik dragom nam Velebitu.

Još jedan put se zahvaljujemo gosp. Tomislavu Čaniću i Josipu Serdaru na gostoprimstvu.