Hrvatsko planinarsko društvo Ante Bedalov

English

Velebit - Crnopac, Staza malog princa

19. 04. 15.

Još jedan izlet prema, nama uvik posebno dragom, Velebitu. Ovaj put idemo na njegov najjužniji dio - Crnopac. U planu je obilizak 'Staze malog princa'. Više od 70 planinara upućuje se rano iz Kambelovca. Svi su tu, usprkos hladnoći i jakoj buri. Kad je Velebit u pitanju, izlet se ne propušta. Usporavamo vožnju i pijemo kavu. Znamo da će bura slabiti, a temperatura rasti. Stižemo na Prezid u blizini Gračaca odakle počima naš uspon. Dan predivan, sve vedro, bura slabi. Večer prije pao je friški snijeg, pa imamo neočekivane prizore.

Priroda se i ovdje poigrala prelijepim kamenim oblicima. Vitke jele sada su ukrašene snijegom/ledom na koji padaju sunčeve zrake stvarajući bezbroj zvjezdica. Na skloništu sliejdi okripa i kratak odmor, pa krećemo na 'Stazu malog princa'. Stvarno je posebna.

Prolazimo kroz Dvore, zatim kroz niska vrata pa kroz Konobu. Kad skreneš lijevo kroz Dvorska vrata, pa onda vidiš posebno lipu Zdenkovu jamu u koju se jako interesantno spustiti. Kad smo izašli iz Zdenkove jame, spustili smo se u Šušnjevac, pa onda obišli Slipi klanac, Tisni klanac, Podkuk. Slijedi spust u Papratnjak, odakle se krivudavo penjemo kroz Krivi klanac do Tonkinih i Stankinih vrata.
Tu počinje uspon na Kičmu koja je stvarno ineteresantna. Prolazimo Kičmu te se penjemo i prolazimo kroz Nebeska vrata.

Put nas sada vodi kroz šumu, prolazi ispod vrha Bili Kuk, te se opet vraća na početnu točku obilaska staze Malog princa, odakle se upućujemo natrag u PS Crnopac (Tatekovu kolibu).

Jedna odvažnija grupa odlučila se popeti i na najviši vrh Crnopac, odakle su se grebenskim putem spustili na sklonište. Također se jedan dio ekipe popeo na Bili kuk.

Nakon zajedničke okripe i lipe pisme na skloništu, upućujemo se natrag te svraćamo u Gračac na piće. Glasnice smo podmazali, pa pisma ne staje do Kambelovca.

Jedno veliko BRAVO za cilu ekipu!